Week 6, reisjes zijn geboekt, geld is weer op

30 augustus 2015 - Sydney, Australië

Daag beste mensjes,

Ik ben alweer bijna 6 weken in het Aussie land en het werd weer eens tijd om een verhaaltje te schrijven.

Op stage heb ik nu al 5 van de 20 weken erop zitten. Het gaat toch allemaal wat sneller als verwacht jammer genoeg. Ik heb al gemerkt dat ze hier toch wel een andere cultuur hebben. Ik ben bijvoorbeeld de enige die boterhammen eet in de pauze. Iedereen gaat naar een winkelcentrum in de buurt voor zijn eten of neemt een maaltijd van huis uit mee om dit op werk op te warmen. Ik heb jammer genoeg geen moeder of fijne vriendin hier die dit voor mij kan maken... dus blijf ik die boterhammen maar eten. Het valt me hier ook op dat er maar weinig Australiërs werken op mijn stagebedrijf. Het merendeel is van Aziatische afkomst. Verder zijn er echt tig soorten culturen. Italianen, Marokkanen, India's, Chinezen, Japanners, Vietnamezen, Australiërs, Nieuw-zeelanders en een of andere gekke Nederlandse stagiair :)

In het huisje gaat ook nog alles prima. Deze week is er een Nederlandse komen wonen, dus kan ik weer af en toe Nederlands leren praten. Het weer begint steeds warmer te worden, maar we hebben hier ook al een paar stevige stormen gehad. Ik heb voor volgende week een surfcamp gepland en over een paar weken heb ik een duikcursus. Als ik hiervoor slaag mag ik tot 18 meter duiken overal ter wereld. Dit is ook zeker handig als ik straks ga reizen langs de oostkust. Ohja dat wil ik ook nog even vertellen..

Ik heb een aantal reisjes geboekt. Om te beginnen, ga ik trip doen naar Uluru, Dit is die grote rode steen in het midden van Australië. Hier heb ik een 4 daagse camp tour. Vanuit Uluru vlieg ik naar Melbourne om daar het een en ander te bezichtigen, zoals pinguïns en de great ocean road. Hier ga ik ook kerstmis vieren. Daarna kom ik terug naar Sydney om het oude jaar goed af te sluiten. En op 2 januari vlieg ik naar Cairns in het noorden om vanuit daar een reis van 23 dagen te beginnen op weg naar Sydney langs de oostkust van Australië. Hierbij ga ik een aantal vette activiteiten doen zoals: Duiken in het grootste koraalrif ter wereld, Skydiven en hierbij landen op een strand, een zeiltocht op de Whitesundays, een 4x4 safari tour en camptour op het grootste zandeiland ter wereld, kajakken met dolfijnen, een paar keer surfen en kamperen op wat eilandjes, en natuurlijk een aantal nationale parken bezoeken. Dit is natuurlijk nog niet alles, maar dit zullen wel de hoogtepunten van mijn reis zijn. Alles staat nog niet helemaal vast maar ik heb wel al het een en ander geboekt. Jammer genoeg moet deze reis ook betaald worden dus daar ben ik ook al een beetje aan begonnen...en dat valt niet mee, want het is pittig duur allemaal.. Maar daar krijg je natuurlijk wel een geweldige ervaring en reis voor terug.

Ik wil eigenlijk nog van alles vertellen, maar dat zal ik de volgende keer wel weer doen.

Groeten vanuit het zonnige, toch soms wel een beetje koude, en af en toe stormachtige, maar toch ook wel lekker warme Sydney.

Koen van Mans

1. Jeroen:
    31 augustus 2015
    Klinkt allemaol erg good! Geneet der van! Want veurse t wits is t alweer tied om de vleeger trug te numme :(
  2. Anne:
    31 augustus 2015
    super tof Koen! ben echt wel jaloers. je gaat echt geweldig leuke dingen doen! dus succes nog met je stage en geniet er van! :)
  3. Pattie:
    31 augustus 2015
    Gaaf Koen, en genieten, maar dat hoef ik niet te zeggen zo te lezen.
  4. Kelly:
    1 september 2015
    Oewww dat klinkt allemaal heel goed!! Tof hoor.. Dat wordt echt genieten..maare doe wel voorzichtig he ;)
    Kus
  5. Els en Guus:
    28 september 2015
    Geweldjig jong!! Ruig om dirn plaane allemoal te huuere!!