Week 10, 1/3 zit erop

27 september 2015 - Sydney, Australië

G'day beste vrienden, vriendinnen, familie en andere mensjes!!

Ik zit alweer bijna 10 weken in het mooie Sydney. Nouja mooi.. de afgelopen dagen viel het weer erg tegen. Regen , harde wind en toch af en toe nog een beetje koud. Maar.. vanaf deze week belooft het beter te worden en gaan we toch echt richting de zomer.

Sydney is toch wel een redelijk dure stad, zo is de alcohol bijvoorbeeld heel duur (bier= 7-10 AUD in de café en 6-pack voor 18-20 AUD). Doordat de wijn bijna 7 keer goedkoper is dan het bier, ben ik 2 weken overgestapt op de wijn, met alle gevolgen van dien...dus toch maar terug naar het dure bier.

Afgelopen weken heb ik ook weer het een en ander gedaan. Zo ben ik met mijn Deense en Spaanse huisgenoten naar een rugbywedstrijd geweest. Ook heb ik een surfcamp gehad met allemaal nederlanders. Dit was echt super leuk, en toen wilde ik direct een surfboard gaan kopen. Met veel zoeken op internet en een aantal huisbezoeken, is mijn zoektocht naar dit spul nog steeds niet geslaagd. ik weet ook niet of ik nog verder ga zoeken, want ik ben hier nog maar voor 10 weken.. Met deze Nederlanders ben ik ook nog een paar keer opstap geweest en hebben we laatst een neon bootparty gehad. Verder zijn we nog naar een vliegerfestijn en de Taronga zoo geweest.

Ook heb ik samen met een paar huisgenoten mijn duikcertificaat gehaald. Dit koste meer moeite dan verwacht. Dit bestond uit 6/7 studie uren, 4,5 uur theorie en een theorietoets, een halve dag oefenen in een zwembad en 4 oceaan duiken. Achteraf was alles wel leuk en mooi, maar op het moment zelf was het ... koud. Toch heb ik wel 15 Port Jackson haaien gezien, een 2 meter grote Stingray en nog wat kleine vissen en koraalrif. Nu kan ik dus tot 18 meter diep duiken, heel handig voor de oostkust.

Ik heb ook mijn reisjes allemaal afbetaald en alles is geboekt, gelukkig is het nog iets goedkoper uitgevallen dan van te voren werd gezegd, maar toch is het een hele bult geld. Wat ben ik toch blij dat ik een mooie stagevergoeding ontvang :) Ik ben nog bezig met een kaart maken, waarop te zien is hoe ik ga reizen, maar dat valt nog niet mee, dus misschien is hij de volgende keer af.

Mijn vliegticket voor terug is ook geboekt en ik vlieg dus op de 25e van Januari terug. Ik hoop dat jullie me dan nog terug willen? Want mijn liefste vriendin Mirka neemt al mijn taken en werk over, dus misschien ben ik niet meer nodig? Ik denk dat ik het jammer ga vinden dat ik straks weer terug moet, maar aan de ene kant ook weer niet.. Dan kan ik weer lekker chillen met Mirka, vrienden, vriendinnen, familie en jupkess, want ik mis jullie toch wel een beetje..

Dit was het dan weer voor deze keer..

P.S. Zoals jullie allemaal natuurlijk al weten ben ik binnenkort ook jarig.. Ik hou hier een dikke houseparty en jullie zijn bij deze allemaal uitgenodigd. Mocht je niet kunnen.. Alle cadeautjes, kaartjes, bloemen, jupkes, chocolade en zakken met geld kunnen verzonden naar mijn huisje :P

Voor de sfeerimpressie check de foto's.

Groetjes uit Sydney.

Koen Mans

1. Jacques Jacobs:
    27 september 2015
    Koen, geweldige ervaringen. Let op voor stingrays! Aan Steve Irwin kun je het niet meer vragen.
    Ik heb nog een complete duikuitrusting te koop incl lood en 300 bar fles voor als je weer in Tungelder bent. Mocht je interesse hebben.. Veel plezier nog.
  2. Maria:
    28 september 2015
    schitterend Koen. Wat een heerlijke ondernemingen allemaal. Duiken, surfen, geweldig zeg. Ik wil me nu alvast afmelden voor je verjaardagsfeestje; zoek je in januari wel op als je weer thuis mag wonen. Geniet er nog lekker een paar maanden van. We lezen wel weer war van je. Groet, Maria.