Vakantieeee!

13 december 2015 - Randwick, Australië

Hi mates! How ya doing??

All good? All good! Het word weer eens tijd voor een verhaaltje vanuit het aussie land, want dat is alweer even geleden. Jaja ik had het zo druk de laatste tijd.. Ik zit al bijna 21 weken in Australië en dat betekend dat mijn stage afgelopen is.. Ik had het dus de laatste tijd ook iets drukker met mijn project afronden. Uiteindelijk is alles heel goed gegaan en is mijn stage periode over. Bij DSV zeiden ze dat ze het jammer vonden dat ik weg ging en ze waren heel tevreden over mij :) (zeiden ze..). Ik ga ook echt wel mijn gezellige collega's missen, maar de komende weken ga ik ze vast nog een keer bezoeken. Mijn beoordeling heb ik pas over 2,5 maand dus dat duurt nog even.

In de afgelopen weken heb ik weer veel dingen gezien en gedaan. Zoals de Halloween party en de Melbourne Cup (de belangrijkste paardenrace van Australië, gewoon een reden om veel te drinken en te gokken). Mijn huisgenoten zijn bijna allemaal op reis en momenteel zitten we nog maar met 3 studenten. Gelukkig heb ik weer een aantal leuke dutchies gevonden en valt er altijd wel weer ergens te chillen. Daarmee ben ik naar het grootste festival van Australië geweest (Stereosonic). Ook ben ik nog een keer naar de Blue Mountains en het Royal National Park geweest. Verder heb ik nog een keer in Watsons Bay gewandeld, de Botanic Garden van Sydney gezien en een zeilwedstrijd bekeken. Ook ben ik nog een paar keer naar het strand geweest, gebbqtj en natuurlijk weer vaak verbrand.

Ik heb onderhand ongeveer alles van Sydney en omgeving wel gezien dus is het tijd om verder te gaan. Ik heb in Nederland nauwelijks zomervakantie gevierd omdat ik al vroeg aan mijn stage begon. daarom kan ik de komende 7 weken lekker vakantie vieren en rond reizen, voordat ik weer terug ga en verder met school moet. Morgen ga ik canyoningen en woensdag begint pas echt mijn reis. Ik ga eerst 4 dagen naar Uluru en vanuit daar vlieg ik door naar Melbourne om daar tot kerst te verblijven. Dan kom ik weer terug in Sydney en ga ik hier oud en nieuw vieren en begint op 2 januari mijn volgende reis, de east coast.

Van Sinterklaas heb ik trouwens helemaal niks meegekregen. Volgens Sinterklaas was ik niet lief genoeg en kreeg ik dus ook niks, zelfs geen ene pepernoot.. Ook heb ik nog niet echt het kerstgevoel. Overal wordt wel kerstmuziek gedraaid en is alles versierd, maar met temperaturen die oplopen tot boven de 40 graden krijg ik nog steeds geen kerstgevoel.

Ik ga proberen om rond oud en nieuw weer een verhaaltje te schrijven maar ik kan niks beloven, ook zal het lastig worden onder het reizen iets te schrijven, want ik neem mijn laptop niet mee.

See ya laterzzz aligatorzz

Aussie Koenta van Mans

P.S. Ik zal nog wat fotootjes toevoegen

P.P.S. In deze link kan je mijn volledige reis zien: